Boeken bij SBM - Hoe het werkt

Een vakantie boeken bij SBM is heel eenvoudig! Hier lees je hoe het werkt en wat de spelregels zijn. Op onze website kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week terecht om het aanbod te bekijken, de laatste aanbiedingen te checken, een optie op een woning te nemen of om direct te boeken. Van het woningaanbod vind je een uitgebreide omschrijving, compleet met foto’s, informatie over de omgeving en/of het park, tips over leuke dingen die in de omgeving te doen zijn en op welke afstand die zich bevinden.

Wie mag boeken?

Je bent gerechtigd om te boeken als je een actieve medewerker of gepensioneerde werknemer van BPD Europe B.V. bent of een gepensioneerde werknemer op wie de Rabo Vastgoedgroep CAO of diens rechtsvoorgangers van toepassing is geweest. Ook de weduwen en weduwnaars van deze medewerkers en gepensioneerden kunnen woningen van de SBM huren. Werknemers van de voormalige Rabo Vastgoedgroep of diens rechtsvoorgangers kunnen tegen een vergoeding “Vrienden van SBM” worden. Dit geeft voor 3 jaar het recht te mogen boeken. Op de huurovereenkomsten is ons reglement van toepassing.

Boeken

Om te kunnen boeken, heb je de inloggegevens nodig die je eenmalig van ons hebt ontvangen. Heb je geen inloggegevens ontvangen of ben je deze kwijtgeraakt? Neem dan contact op met het secretariaat. Heb je een woning voor een bepaalde periode uitgekozen:

    • Klik bij de gewenste woning bij Beschikbaarheid op de gewenste periode.
    • Als je nog niet ingelogd was in Mijn SBM wordt gevraag je gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.
    • Controleer de gegevens op het scherm en vul ze aan met bijvoorbeeld het aantal personen en het huren van bedlinnen.
    • Je ziet op het scherm de totale huursom en de berekening daarvan.
    • Is alles akkoord, klik dan op de knop boeken om de reservering definitief vast te leggen.
    • Je ontvangt van ons direct een bevestigingsmail dat de woning voor jou geboekt is.

Let op: Op het moment van het indrukken van de knop "boeken" wordt de boeking aangebracht in de database. Mocht een collega op hetzelfde moment ook jouw locatie gekozen hebben en iets eerder op de knop gedrukt hebben, kan het voorkomen dat je de melding krijgt dat de locatie niet meer beschikbaar is. Dat is heel teleurstellend, maar er geldt toch wie het eerst komt, die het eerst maalt. Wij kunnen dit proces niet beïnvloeden.

Optie

Wil je eerst nog even overleggen met je reisgenoten over de woning of de periode? Het is tot een week voor het geplande vertrek mogelijk een optie te nemen. We gaan er daarbij vanuit dat er op maximaal twee woningen of op twee verschillende periodes tegelijk een optie wordt genomen. Een optie is één week geldig en het werkt als volgt:

    • Klik bij de gewenste woning bij Beschikbaarheid op de gewenste periode.
    • Als je nog niet ingelogd was in Mijn SBM wordt gevraag je gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.
    • Controleer de gegevens op het scherm en vul ze aan met bijvoorbeeld het aantal personen en het huren van bedlinnen.
    • Je ziet op het scherm de totale huursom en de berekening daarvan.
    • Is alles akkoord, klik dan op de knop optie om deze vast te leggen.
    • Je ziet de melding in het scherm dat je optie is geplaatst, daarnaast ontvang je binnen enkele minuten een mail dat je optie is geregistreerd.
    • Je kunt op elk moment via Mijn SBM je optie bevestigen of annuleren.
    • Een dag voor het aflopen van de optie ontvang je een herinneringsmail of je de optie wilt omzetten in een boeking.
    • Als je hierop niet reageert, vervalt de optie en wordt de eventuele volgende optiehouder geïnformeerd.     

Let op: Dit optie proces is volledig geautomatiseerd, als je een optie laat verlopen, is het de eerst volgende die recht heeft op een optie. Als je de optie wil verlengen kan het dus zijn, dat er andere optiehouders zijn die eerdere rechten hebben.

Betaling

Is de aankomstdatum meer dan 3 maanden verwijderd van de boekingsdatum dan wordt gevraagd 30% van de huursom te voldoen. 60 dagen voor vertrek naar je vakantiebestemming ontvang je van ons een email met daarin wederom een verzoek het resterende bedrag over te maken.

Is de aankomst binnen 3 maanden na de boekingsdatum dan wordt gevraagd direct de volledige huursom te voldoen.

Wij verzoeken je het bedrag over te maken op rekeningnummer NL21RABO 0265 8682 38 onder vermelding van locatie en periode. Overmaken kan ook via iDeal via de link in de bevestigingsmail of via de button betalen in Mijn SBM.

Als de volledige huursom niet (tijdig) is betaald kunnen wij de toegang tot de woning ontzeggen.

Reisbescheiden & sleutelpas

Informatie over je vakantiebestemming (route, huisregels, inventarislijst, eventueel gebruiksaanwijzingen en instructies ingeval van storingen) vind je op deze site.

Om toegang te krijgen tot de geboekte woning dien je in het bezit te zijn van een sleutelpas. Deze sleutelpas ontvang je bij je eerste boeking van een SBM vakantiewoning. De sleutelpas houd je vervolgens in je bezit voor eventuele volgende boekingen. Je hoeft deze dus niet terug te sturen. Bij verlies van de sleutelpas kan een nieuwe pas worden aangevraagd bij het secretariaat van SBM. Hiervoor wordt € 10,- in rekening gebracht.

Wijzigingen

Je kunt je vakantie verlengen of omboeken naar een andere datum, afhankelijk van de beschikbaarheid. Als het aantal personen wijzigt, zullen wij dit verwerken in je boeking en het totaalbedrag zal dan worden aangepast. Wijzigingen zijn alleen via het secretariaat door te geven.

Annuleren

Het kan natuurlijk gebeuren dat je je vakantie door onvoorziene omstandigheden moet annuleren. In dat geval verzoeken wij je dit zowel telefonisch (088 20 29 000) als per e-mail (secretariaat@sbmvakanties.com) door te geven aan het secretariaat van Stichting SBM.

Je krijgt van ons zo snel mogelijk een bevestiging van de geannuleerde vakantie en een annuleringsnota. Voor wat betreft de annuleringskosten verwijzen wij je naar ons Reglement Beschikbaarstelling, artikel L. Annulering. Wij raden je aan zelf een annuleringsverzekering af te sluiten. 

Persoonlijk advies

Heb je nog vragen, wil je een persoonlijk advies of heb je hulp nodig bij een boeking, neem dan contact op met ons secretariaat. Het secretariaat is bereikbaar op 088 – 20 29 000 tijdens kantooruren, maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.